Gwarancja Suunto
Gwarancja na produkty Suunto
- Okres gwarancji
-
Okres gwarancji rozpoczyna się w dniu zakupu produktu w punkcie sprzedaży detalicznej.
- Okres gwarancji wynosi dwa (2) lata w przypadku zegarków, smartwatchy, komputerów nurkowych, czujników tętna (sam moduł pasa), czujników nurkowych, mechanicznych instrumentów nurkowych i mechanicznych instrumentów precyzyjnych, chyba że określono inaczej.
- Okres gwarancji wynosi jeden (1) rok w przypadku akcesoriów, w tym między innymi pasów napiersiowych, pasków do zegarków, ładowarek, kabli, akumulatorów, bransoletek i węży firmy Suunto.
Firma Suunto zapewnia, że w okresie objętym gwarancją firma Suunto lub autoryzowane centrum serwisowe Suunto według własnego uznania bezpłatnie usunie wady materiałowe lub wady wykonania poprzez naprawę lub wymianę z zastrzeżeniem warunków określonych w gwarancji.
- Wyłączenia i ograniczenia
-
Gwarancja nie obejmuje:
- normalnego zużycia, takiego jak zadrapania, otarcia lub zmiana koloru i/lub materiału pasków niemetalowych;
- wad zaistniałych wskutek nieostrożnego postępowania z urządzeniem;
- usterek lub uszkodzeń powstałych w wyniku użytkowania niezgodnego z przeznaczeniem lub z zaleceniami, niewłaściwej konserwacji, zaniedbań i wypadków, takich jak upuszczenia lub przygniecenia;
- materiałów drukowanych i opakowań;
- wad ani domniemanych wad wynikających z użycia urządzenia z dowolnym produktem, dodatkowym wyposażeniem, oprogramowaniem i/lub usługą, których ani producentem, ani dostawcą nie jest firma Suunto;
- baterii jednorazowych.
Gwarancja nie ma zastosowania w przypadku, gdy produkt lub akcesoria:
- były użytkowane w sposób niezgodny z przeznaczeniem;
- były naprawiane z użyciem nieoryginalnych części zamiennych bądź modyfikowane lub naprawiane przez podmiot inny niż autoryzowane centrum serwisowe;
- numer seryjny został w jakikolwiek sposób usunięty, zmieniony lub jest nieczytelny (decyzję w tej kwestii podejmuje firma Suunto);
- zostały wystawione na działanie substancji chemicznych, w tym np. kremu do opalania lub środków odstraszających owady.
- Ważne informacje
-
Dostęp do serwisu gwarancyjnego Suunto wymaga przedstawienia dowodu zakupu urządzenia.
Suunto nie gwarantuje, że produkt będzie działać nieprzerwanie i bezbłędnie ani że będzie współpracować ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem stron trzecich.
Najczęściej zadawane pytania dotyczące gwarancji na produkty Suunto zawiera sekcja Często zadawane pytania dotyczące gwarancji Suunto.
Informacje na temat czyszczenia i konserwacji posiadanego urządzenia Suunto znajdziesz w instrukcji obsługi dołączonej do urządzenia.
- Wsparcie techniczne Suunto
-
Wsparcie techniczne dostępne jest w dni robocze od 9:00 do 17:00 poprzez czat na stronie www.suunto.com/pl-pl/Wsparcie/dzia-pomocy/.
Naprawa - zgłoszenie serwisowe Suunto
- Na czym polega zgłoszenie serwisowe Suunto?
-
Zgłoszenie serwisowe Suunto umożliwia naprawę przy minimalnym wysiłku, realizowane jest bowiem w systemie door to door. Usługa dostępna jest w kilkunastu krajach w tym również w Polsce.
- Jak to działa?
-
- Wypełnij formularz zlecenia naprawy dostępny na stronie www.repair.suunto.com/CustomerPortal/RepairCustomerPortal bez używania polskich znaków diakrytycznych; kod pocztowy wpisujemy bez "-".
- Po uzyskaniu potwierdzenia, kurier odbierze uszkodzone urządzenie ze wskazanego miejsca (miejsce pracy, dom, itp.).
- Naprawione urządzenie zostanie odesłane na wskazany w formularzu adres.
- Jak długo trwa naprawa?
W Europie naprawy gwarancyjne trwają ok. 7 dni roboczych, a naprawy nieobjęte gwarancją - ok. 7 dni roboczych po zatwierdzeniu szacunku kosztów.
- Co należy zrobić?
-
- Zapoznaj się ze stroną Pytania i odpowiedzi Suunto, aby uniknąć zbędnego zlecenia. Możesz również skontaktować się z globalnym centrum pomocy Suunto dostępnym na stronie www.suunto.com/pl-PL/Wsparcie. Jeżeli produkt nie wymaga naprawy lub naprawa nie jest objęta gwarancją, Użytkownik może ponieść koszt dostawy.
- Zapoznaj się z sekcją Gwarancja na produkty Suunto.
- Upewnij się, że możesz korzystać z poczty elektronicznej i drukarki.
- Przygotuj numer seryjny urządzenia.
UWAGA:
- Nie wysyłaj razem z produktem instrukcji, przewodników ani opakowań.
- Wymiana baterii i paska, a także kalibracja kompasu nie są objęte gwarancją.
- Produkty zakupione poza autoryzowaną siecią sprzedaży Suunto są naprawiane jako urządzenia nieobjęte gwarancją.
- Naprawy nieobjęte gwarancją można rozliczać w systemie PayPal. PayPal umożliwia bezpieczne rozliczenie należności przez Internet i udostępnia różne sposoby kontroli kosztów naprawy. W razie potrzeby podczas zlecania naprawy nastąpi przekierowanie na stronę serwisu PayPal z listu poczty elektronicznej zawierającego szacunkową wycenę usługi i wysłanego przez serwis Suunto. Więcej informacji na temat płatności PayPal znajdziesz na stronie www.paypal.com.
Często zadawane pytania dotyczące gwarancji Suunto
- Jakie czynności związane z produktem Suunto mogę wykonać samodzielnie?
W wielu produktach Suunto (zegarki naręczne, urządzenia pomiarowe - czujniki POD, pasy do pomiaru tętna) można wymieniać baterie i paski. Wymiana musi być wykonana w odpowiedni sposób tak, aby zapobiec przedostaniu się wody do wnętrza urządzenia. Należy stosować oryginalne zestawy pasków i baterii firmy Suunto, o ile są dostępne dla danego produktu. Stosowanie innych zestawów może być przyczyną unieważnienia gwarancji. Szczegółowa lista oraz opis czynności, które Użytkownik może wykonać samodzielnie, zawiera instrukcja obsługi. Na stronie www.youtube.com/user/MovesCountbySuunto/videos znajdują się też filmy instruktażowe.
- Co to są oryginalne akcesoria Suunto?
Oryginalne akcesoria Suunto są dystrybuowane wyłącznie przez ogólnoświatową autoryzowaną sieć dystrybutorów i sprzedawców firmy Suunto. Oryginalne akcesoria firmy Suunto zostały przetestowane pod kątem współpracy z produktami Suunto i mogą być bezpiecznie używane. Uszkodzenia wynikłe z zastosowania nieoryginalnych akcesoriów nie będą objęte gwarancją.
- Jak mogę się dowiedzieć, czy mój produkt Suunto jest objęty gwarancją?
Okres gwarancji zależy od typu produktu i jest wymieniony w tekście oświadczenia gwarancyjnego. Okres gwarancji zaczyna się od daty zakupu.